Elektromobil v paneláku: Dlouhá prodlužovačka, pletky s policií, prázdná baterie a vysoké náklady

Elektromobil v paneláku: Dlouhá prodlužovačka, pletky s policií, prázdná baterie a vysoké náklady

Zkusil jsem si, jaké to je, provozovat elektromobil, když bydlíte v paneláku. Podobnému experimentu bych se v budoucnu raději vyhnul, protože negativ je více, než si při čtení tohoto článku jenom dokážete představit.

Bez prodlužovačky to nepůjde

Jak nabíjet elektromobil, pokud není ve vašem městě žádná veřejná nabíječka? Samozřejmě z okna pomocí prodlužovacího kabelu. Poprvé jsem to zkusil s úplně obyčejnou domácí prodlužovačkou, která se za několik desítek minut tak enormně rozehřála, že jsem začal mít strach. Raději jsem ji vypojil a v zájmu nejenom mé bezpečnosti vyrazil koupit něco kvalitnějšího. A samozřejmě (bohužel) i dražšího.

Mohlo by vás zajímat:  Zbytky od oběda nepatří do kočičí misky! Kočky ke spokojenému bříšku potřebují mnohem víc

Pozor na policii

Už samotné zapojení prodlužovačky do zásuvky, protažení skrz okno a natažení dolů ven je celkem komplikovaný problém. Když jsem ho vyřešil, najel jsem autem k našemu paneláku, protože na parkoviště je dosáhnout kabelem nereálné. Vůz jsem odstavil na kraj pozemku u našeho domu. V tu chvíli jsem ale nevěděl, že je to špatně. Do hodiny u mě zvonila městská policie, která mě upozornila na to, že jde o zábor veřejného prostranství a bez povolení města takto na zeleni stát nesmím. Slíbil jsem, že úřednické formality začnu řešit a zda by to šlo vyřešit domluvou. Byli vstřícní.

Mohlo by vás zajímat:  Měsíc jsem vracel plastové lahve do výkupu. Nic podobného nechci nikdy opakovat
Zdroj obrázku: Freepik

Pořád prázdno

Elektromobil se dá nabít i z úplně obyčejné domácí jednofázové zásuvky. Jen pozor na hodnotu jističe, aby vám nevyhazoval pojistky. Pokud vše jede, jak má, a šťáva do auta proudí, máte vyhráno. Tedy jen do chvíle, než zkontrolujete stav baterie. Jak jsem zjistil, tato forma nabíjení je opravdu extrémně pomalá. Pro představu, elektromobil s akumulátorem o velikosti 50 kWh nabijete za nějakých 30 hodin. O tom, že byste měli auto s plnou baterkou připravené přes noc, si nechte jenom zdát.

Mohlo by vás zajímat:  Nejen kopřiva. Popálit nás můžou i jiné rostliny, některé způsobí dokonce vážnou otravu

Celkem draze

Kde jsou ty časy, kdy jsem měl doma elektřinu za částku mezi 3–4 korunami. Teď platím necelých 7. Provoz elektromobilu se v tu chvíli celkem prodraží. Náklady na kilometr sice budou kolem 1 koruny, ale ještě před pár lety to mohly být halíře. A kdo ví, zda se tato doba někdy vrátí.

Zdroj: Autorský text.

Přidat na Seznam.cz