Neuromarketing cílí na všechny smysly. Nevědomky nás přiměje utratit v obchodě víc

Neuromarketing cílí na všechny smysly. Nevědomky nás přiměje utratit v obchodě víc

Regály obchodů nás lákají na nejrůznější akce a slevy. Ne všechny jsou pro nás ale skutečně výhodné. Obchodní triky a marketingové metody mají často za cíl ovlivnit naše smysly a naladit nás tak, abychom peníze utráceli ochotněji, a to i za věci, které vlastně nepotřebujeme. Jaké jsou nejčastější triky obchodníků?

Co je neuromarketing?

Neuromarketing je obor, který využívá znalosti z oblasti neurobiologie k optimalizaci prodeje. Jinými slovy se značky a prodejci snaží stimulovat náš nervový systém a působit na podvědomí tak, abychom nakupovali více a ochotněji. Jedním z nejčastějších triků je hudba – ukazuje se, že její typ, hlasitost a tempo mají vliv na náš způsob nákupu. Rychlejší tempo svádí k méně promyšlenému nákupu, pomalejší hudba vybízí k pomalému pohybu po prodejně.

Mohlo by vás zajímat:  Zanedbaná toaleta může představovat zdravotní riziko

Aromamarketing sází na vůně, které vyvolávají příjemné vzpomínky a pozitivní emoce. Čich totiž úzce souvisí s naším limbickým systémem a emočním centrem mozku. Při nakupování pomáhá i hmat. Zákazníci, kteří se mohou produktů dotknout, k nim začnou pociťovat specifické emocionální pouto a zvyšuje se tím šance, že je koupí. Drogerie pak většinou nabízí testery kosmetiky.

Zdroj obrázku: Freepik

Zboží ve výšce očí

Zboží na pultech bývá rozmístěné tak, aby nejdražší zboží či to, čeho se chce prodejce zbavit nejdříve, bylo v úrovni očí, tedy asi ve 155 až 170 centimetrech (třeba v hračkářství pak samozřejmě o něco níže). Při rozhodování o koupi samozřejmě pomáhá také vhodné osvětlení zboží i samotné prodejny. To nám může určovat trasu, po které se budeme pohybovat.

Mohlo by vás zajímat:  Hladoví ptáci nepohrdnou dobrotou v krmítku. Některé jídlo jim ale může velmi ublížit

Posledním smyslem, na který neuromarketing cílí, je chuť. Prodejci potravin často sází na různé ochutnávky rozložené na pultech a usměvavé hostesky, které je zdarma nabízí. Pokud má zákazník možnost produkt vyzkoušet, je pravděpodobnější, že si ho koupí. Pokud nechcete při nákupu podléhat emocím, vyhraďte si na něj dostatek času a nakupujte opatrně.

Zdroj: https://sendpulse.com/support/glossary/neuromarketing
Přidat na Seznam.cz