Female Consumer Choosing Garden Shovel Shop Gardeners Woman Buying Equipment Store Floriculture Florist Instrument Purchasing

Českého hobby zahrádkáře poznám už ve dveřích, potvrzuje pracovník supermarketu

Jakmile se dveře otevřou a nová osoba vstoupí do obchodu, okamžitě to poznám. Zda to je náš stálý zákazník, někdo, kdo potřebuje pravidelně pracovní nástroje, nebo domácí zahrádkář, který má své specifické rysy. Musím říci, že hobby zahrádkáři mívají specifický styl chování, se kterým se někdy těžko vyrovnávám.

V akci? To je pro mě!

Těžko si nevšimnout hobby zahrádkáře, který má v ruce náš týdenní leták. S jasným cílem směřuje ke zboží v akci, pečlivě kontroluje ceny a srovnává s tím, zda sedí s cenou v letáku. Ty z mladší generace raději ještě vytáhnou mobil a kontrolují ceny online, zda náhodnou někde nejsou levnější.

Mohlo by vás zajímat:  Šneky na zahradě můžeme zastavit bariérou nebo lákavými pastmi

Přímo z pole

Na hobby zahrádkáři je často vidět, že právě přišel přímo z práce na zahradě. Má na sobě pracovní oblečení, občas s nějakou tou skvrnou od hlíny. Chápu, že když člověk pracuje na zahradě, může být špinavý. Ale upřímně řečeno, obsluhovat zákazníka, který působí, že právě přišel z pracovního maratonu, je trochu náročnější. Nejenom, že často zapáchá potem, nebo je špinavý, ale někdy je z něho cítit i nějaké to pivo, což ovlivňuje i jeho mluvu a jednání.

Mohlo by vás zajímat:  Pro perfektní vzhled trávníku je důležité podniknout několik kroků
Zdroj obrázku: Freepik

Opravdu to potřebuji?

Pokud ukážu zahrádkáři nějaký produkt, často se setkávám s otázkami o alternativách, nebo zda to skutečně potřebují. Chápu, že každý hledá nejlepší řešení za nejnižší cenu, ale někdy je těžké poskytnout rychlou odpověď, když zákazník nad něčím tak dlouho přemýšlí a nakonec vím, že si to stejně nekoupí. Na otázky ve stylu, zda opravdu má vzít sekačku, když existuje kosa, se mi ani odpovídat nechce.

Proč je to tak drahé?

Snažíme se nabídnout konkurenceschopné ceny, ale nemůžeme být vždy nejlevnější. Přesto je těžké vysvětlit to zahrádkáři, který si stěžuje na každý haléř navíc. Ačkoliv bych chtěl být nápomocný, možnosti jsou omezené. Nejsem ten, co ceny stanovuje, já jenom prodávám.

Mohlo by vás zajímat:  Zahradní osvětlení: Vyberte to pravé, aby vaše zahrada zazářila

Možná se vrátím…

A ano, tato fráze je docela běžná. Někteří zákazníci si prohlédnou zboží, někdy dokonce s mou pomocí vyzkouší a řeknou, že se vrátí. Ale většina z nich nakonec objedná zboží online za nižší cenu. I to je jedna z realit současného nákupního světa, která mě už nijak nepřekvapuje.

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek.
Přidat na Seznam.cz