„Zavíráme, už je vytřeno, nic si nekoupíš,“ odháněla prodavačka zákazníky od dveří obchodu
Do zavírací doby obchodu zbývá ještě 10 minut, přesto si v něm už nic nekoupíte. Stačí nerudná prodavačka, která patrně nechápe, co znamená jasně vyvěšená otevírací doba na dveřích prodejny. Ta neznamená už půl hodiny před zavírací hodinou začít s úklidem a zamezit zákazníkům v nákupu. I v poslední minutě má mít zákazník možnost si v obchodě nakoupit. A až potom se má dotyčná pustit do úklidu.
Nic si nekoupíte
Přesně toto jsem zažil na vlastní kůži. „Zavíráme, už je vytřeno, nic si nekoupíš,“ odháněla mě prodavačka od dveří obchodu. Nevím, jestli mě v tu chvíli více rozčílilo to, že mi tykala, nebo to, že do zavírací hodiny bylo ještě 10 minut. Šel jsem si jenom pro lahev s pitím a sušenku na doplnění tekutin a energie. Nákup, který by mi trval maximálně minutu. Proti tomu byla prodavačka s hadrem v ruce.
Vy děláte něco špatně, ne já
Snažil jsem se argumentovat tím, že jsem přišel v otevírací době prodejny a že ji v otevírací době vzhledem k velikosti svého nákupu také opustím. Ale nebylo mi to nic platné. Snažil jsem se argumentovat tím, že v otevírací době má zákazník mít právo nakoupit si. A nezajímá ho, že už je uklizeno. Ať je tedy otevírací doba zkrácena o půl hodiny a ta je na úklid. To bych pochopil a toleroval. Stejně jako bych i trochu toleroval, že bych musel dávat pozor, kam šlapu, kdyby bylo vytřeno.
Prý chyba jednotlivce
Nenechal jsem to být a ihned jsem psal provozovateli prodejny, který mi po pár dnech odpověděl. A to, co jsem v podstatě čekal. Omlouval se a prý se jedná o chybu jednotlivce, rozhodně nejde o standard prodejny. No, co jiného by asi napsal, že? Já mu odpověděl, že vzhledem k tomuto chování prodavačky právě ztratil jednoho ze svých zákazníků. I kdybych měl chodit pravidelně o kilometr dál, udělám to, než abych nakoupil v obchodě, kde si zákazníka nejenom neváží, ale dokonce ho v pracovní době vyhazují z prodejny pryč.
Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek.