Pokud vás trápí špatná nálada, stres nebo únava, pusťte se do úklidu! Má terapeutické účinky

Kvůli karanténě způsobené pandemií koronaviru trávíme svůj čas především doma. Možná vám čas strávený doma již leze na nervy a nemáte vůbec na nic náladu, ani na úklid. Co dělat, aby se vám ulevilo? Existují různé metody, jak se dostat do správné fyzické, ale i psychické kondice. Odpověď je: úklid. Ukliďte celý dům nebo byt a bude vám hned lépe. 

Karanténa mění životy i psychickou pohodu

Jak trávíte svůj čas? Převážně sedíte doma? Dělá to tak v poslední době skoro každý? Váš domov se nyní stal pracovištěm, ale i místem pro odpočinek. Když se otočíte, vidíte nepořádek na každém rohu? To je také normální. Pokud člověk pracuje z domu, stráví u práce mnohem více času. To ale znamená, že byste se měli co nejrychleji vrhnout na úklid. Taková činnost má pro vaše tělo i psychiku dobrý vliv. Odborníci tvrdí, že úklid má přímo terapeutické účinky – dokáže snížit stres, dodá pocit klidu a kontroly a navíc máte pohyb, který potřebujete. Velká většina lidí v dnešní situaci podléhá stresu a právě tato činnost pomůže oddechnout si od vážnějších problémů. Doporučujeme vzít úklid důkladně, a aby měl úklid terapeutické účinky, zkuste také například třídit knihy podle velikosti a barev. To stejné udělejte i s oblečením, vytřiďte ho.

Zdroj obrázku: Pixabay

Víme, jaký je konečný výsledek

Díky tomu, že při úklidu víme, jaký bude konečný výsledek, nás celek žene kupředu a celkově se těšíme na ten očekávaný konec. Jak je známo z pohledu přežití: předvídatelnost a očekávání nám pomáhá plánovat a chránit nás před potenciálními hrozbami a nástrahami. Také například takové mytí podlah, oken a vysávání může být alternativou cvičení. Takže pokud tento úklid uděláte dvakrát do týdne, bez mytí oken samozřejmě, budete se cítit lépe. U cvičení i úklidu snižujete stres a podporujete tvorbu endorfinů, které působí jako přírodní lék na úzkost a špatnou náladu.   

Zdroj obrázku: Pixabay

Úklid dokáže vyčistit mysl

Úklid dokáže pročistit mysl a zbavit nás černých myšlenek. Ale pozor, nevyužívejte takovou činnost jako výmluvu nebo únik před problémy. Je lepší vše raději vyřešit a poté úklidem svou mysl uzdravit. Své emoce vnímejte a rozhodně se je nesnažte ignorovat.

Zdroj: https://quickjob.com/how-to-improve-your-mood-house-cleaning/
Přidat na Seznam.cz