Superpotravina dostupná každému: dýňová semínka jsou poklad, který čeká na objevení

Superpotravina dostupná každému: dýňová semínka jsou poklad, který čeká na objevení

Jsou drobná a nedoceněná. Zatímco dýně si jako zelenina pomalu získává popularitu tuzemských strávníků, semínka končí na kompostu, nebo v horším případě rovnou v koši. Je to škoda, protože semena dýně jsou pokladem, který stačí objevit. Jejich konzumace blahodárně působí na organismus a podle odborníků jsou prostředkem proti mnoha civilizačním chorobám. Navíc jsou zdrojem řady vitamínů, minerálů a antioxidantů, podle expertů jsou tak tuzemskou a levnou superpotravinou.

Výtečná svačinka v mnoha variantách

Jakým způsobem rychle a zdravě doplnit energii ve škole nebo v práci? Dýňová semínka jsou výtečnou možností, experti jsou přesvědčeni o jejich úžasných účincích na lidský organismus, proto je doporučují jíst samotná nebo jako doplněk k různým pokrmům. V jediné dýni se nachází až tisícovka semínek, která se liší velikostí a tvarem podle druhu dýně. Na trhu se vyskytují v různých úpravách včetně raw. Některé typy je možné konzumovat syrové, jiné musí být tepelně zpracované.

Mohlo by vás zajímat:  Tlakový hrnec šetří čas i peníze. A jídlo v něm připravené je opravdová pochoutka
Zdroj obrázku: Freepik

Pokladnice prospěšných látek

Sníst několik dýňových semínek denně je jako otevřít truhlu s pokladem, ze kterého může lidské tělo čerpat potřebné živiny. Jsou totiž zdrojem snadno vstřebatelných bílkovin, kromě toho obsahují vitamíny E, C a B (B2, B6), minerálů, jako jsou hořčík, draslík, vápník, fosfor, mangan, měď, zinek nebo železo, a současně cenných polynenasycených mastných kyselin. Několik dýňových semínek denně pomůže s trávením, protože mají na 100 gramů až 18 gramů vlákniny. Přítomná aminokyselina tryptofan nadto napomáhá zlepšit usínání i samotný spánek.

Mohlo by vás zajímat:  Vaření na plynovém sporáku ovlivňuje kvalitu domácího vzduchu

Levná superpotravina pro každého

Žít zdravě je drahé? Ani náhodou, dýňová semínka jsou levná, přitom se mohou hrdě hlásit mezi superpotraviny. Podle odborných studií ovlivňují chod srdce a mohou chránit před rozvojem kardiovaskulárních chorob. Pravidelná konzumace těchto semínek umožňuje harmonizovat krevní tlak a snižuje výskyt mrtvice, vede k regulaci trávení a pozitivně působí na nervový systém. Zdravé zobání je klíčem k posílení imunity i k regulaci hladiny cukru v krvi, k tomu zlepší stav pokožky, vlasů a nehtů, dokonce pomáhá čistit střeva od parazitů. S ohledem na vysoký kalorický obsah se doporučuje jíst asi 30 gramů dýňových semínek denně.

Zdroje:
https://www.webmd.com/diet/health-benefits-pumpkin-seeds
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9182978/
https://www.medicalnewstoday.com/articles/303864
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2468227620303136
Přidat na Seznam.cz