Jak postupovat při výběru realitního makléře
Rozhodli jste se přestěhovat do většího a potřebujete dobře prodat nebo pronajmout aktuální nemovitost tak, abyste mohli utržené peníze investovat do svého vysněného bydlení? V takovém případě je ideální zahájit spolupráci s realitní kanceláří nebo samostatným makléřem. Jak ale vybrat tu správnou, aby celý proces proběhl bez problémů a k vaší spokojenosti?
Na co zaměřit při výběru realitní kanceláře
Pokud chcete nemovitost prodat či pronajat prostřednictvím realitní kanceláře, měli byste se při rozhodování, kterou vybrat, dobře informovat nejen o procesu a legislativních aspektech úkonu, ale také o vlastních charakteristikách konkrétního poskytovatele. Ideálním vodítkem je v tomto případě především:
- postavení na trhu a regionální zastoupení
- počet spravovaných nemovitostí a hodnocení zákazníků (je-li dostupné)
- procesní strategie a velikost pracovního týmu
- doprovodné služby a náklady
Jak si realitní kancelář vede na trhu
Důležitým aspektem, který definuje schopnosti zaměstnanců (makléřů) realitní kanceláře je počet nemovitostí, které se jim podařilo prodat nebo pronajmout v daném časovém období a ve vašem regionu. Tyto faktory vypovídají především o tom, jaké má vybraný subjekt zkušenosti na lokálním trhu. V tomto směru je dobré se orientovat podle toho, kolik let již firma na trhu působí a jaké jsou její úspěchy, ať už se jedná o celou společnost nebo o jednotlivé makléře. Informace můžete dohledat na webových stránkách společností, případně se doptat přímo některého ze zástupců.
Hodnocení zákazníky
Většina realitních kanceláří inzeruje své služby prostřednictvím sociálních sítí, kde se často nachází také hodnocení spokojených zákazníků. Tyto informace získáte také průzkumem veřejného mínění ve vašem okolí, případně můžete na speciálních serverech zadat dotaz – ideální jsou v tomto případě rovněž sociální sítě – ať už ty běžné nebo zaměřené na bydlení.
Jak realitní kancelář pracuje
Tato oblast zájmu při výběru vhodného kandidáta se nejlépe ověřuje přímo u konkrétního poskytovatele. Domluvte si schůzku s makléřem nebo s jiným pracovníkem kanceláře a doptejte se na veškeré aspekty průběhu procesu prodeje či pronájmu – co vše bude požadováno od vás a co vše zařídí realitní kancelář, jak často vás bude informovat o průběhu apod.
Doplňující služby a náklady
Posledním velmi důležitým faktorem výběru vhodné realitní společnosti je sortiment služeb a náklady spojené s celým úkonem. Zde již můžete provést konkrétní srovnání nabídek – optimální je, poskytuje-li firma vlastní právní servis, zpracování a vyvěšení inzerátu na webovém portále a kontinuální informační služby.