Dlouhodobé diety a půsty tělu můžou dokonce uškodit. Zhubnout lze mnohem jednodušeji

Krátké detoxy či půsty jsou pro lidský organismus přínosné. Pokud se třeba zaměříme na přerušovaný půst, můžeme sklízet své ovoce velmi brzy. V tomto případě mluvíme o tom, že část dne ponecháme pro přísun potravy a část dne potravu nepřijímáme. Ze startu je vhodné 12 h se postit a 12 h jíst. Postupně dobu určenou ke konzumaci jídla snižujeme. Tělo je pak schopno strávit vše, co během dne přijalo. Výhodou také bývá to, že se večer nebudete přejídat lákavými pamlsky.

Šťávové několikadenní detoxy

Delší půsty nemají výrazně pozitivní vliv na naše zdraví, i když při nich ubereme na váze. Z těla se totiž ztrácí svalová hmota, jelikož tělo nepřijímá po dobu třeba týdne či až 21 dní žádné bílkoviny. Detoxikovat tělo pomocí šťáv je také z medicínského hlediska nevhodné. Za prvé je tělo schopno se toxinů zbavit samo, a to za pomocí ledvin a jater. A za druhé jakmile se dostaneme do procesu hubnutí, může dojít k lehkému zvýšení koncentrace toxických látek v krvi. Je to způsobeno hlavně tím, že většina nejnebezpečnějších toxických látek je obsažena v tukové tkání. Pokud tedy držíme dietu či půst, tuková tkáň se odbourává a toxiny v ní obsažené se dostanou do krve. Naštěstí to pro náš organismus nemá klinický význam, ale pokud bychom si před detoxem a po něm změřili hladinu toxinů v krvi, asi bychom se velice podivili.

Mohlo by vás zajímat:  Tyto signály napoví, že náš kočičí kamarád zažívá své poslední chvíle
Zdroj obrázku: Freepik

Jak tedy zhubnout?

Mnoho diet je postaveno na marketingu. Ať se vám to líbí, nebo ne. Důležité není, jakou dietu se rozhodnete držet, důležité je jediné: mít vyšší výdej než příjem! V dietologii se za posledních několik desetiletí změnilo jen málo. Pokud jde o základy zdravé výživy, žádná revoluce se nekoná. Stále platí to samé, jíst plnohodnotné potraviny, čerstvé, bez přidaných umělých látek. Zeleninu, ovoce, obiloviny, luštěniny, maso a ryby. To by měl být základ každého dietního jídelníčku.

Sacharidy, tuky, vláknina, bílkoviny…

Velmi běžným dietním plánem je zapisovat si příjem do kalorických tabulek. Tyto tabulky vám počítají po celý den příjem potravin a rozdělí vám jej do skupiny sacharidů, tuků, bílkovin a také vám měří množství vlákniny v potravinách. Je ale důležité omezit příjem hlavně sacharidů? Vědci specializující se na výživu vedou debaty o tom, zda je účinnější snížení celkového kalorického příjmu, nebo zda postačí snížit jen příjem sacharidů. A bohužel se do dnešního dne nemohou shodnout. Proto se raději nezaměřujte jen na jednotlivé složky potravy, ale zkuste komplexně snížit příjem. Buďto snížením příjmu potravy, nebo zvýšením své fyzické aktivity. Úspěch pak bude zaručen.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/detox-diets-101
Přidat na Seznam.cz