Makrely plné tuku tělo jenom potěší. Dodají mu jeden z nejvzácnějších vitaminů

Makrely patří mezi nejoblíbenější druhy ryb, které si můžete dopřát. Nejčastěji se konzumuje v uzené formě, která patří mezi nejprodávanější. Makrela je nejen chutnou rybou, ale také obsahuje velmi důležité látky, které jsou nezbytné pro naše tělo. Je bohatá na omega-3 mastné kyseliny, vitamin D a minerály. Makrelu si ale nemůže dát každý člověk. Kdo by se jí měl vyhýbat?

Milovníci makrel se najdou po celém světě

Makrela se hodí nejen do salátů, ale také do pomazánek nebo jiných jídel. Snadno dostupná je uzená, která obsahuje velmi mnoho nutričních látek. Můžete si ji také koupit v konzervě. Je to tučná ryba, která je doporučována odborníky. Živočišné tuky sice nejsou nejlepší formou stravy, nicméně makrela obsahuje mnoho jiných živin, které jsou našemu tělu prospěšné.

Kromě omega-3 mastných kyselin, které jsou velmi prospěšné a díky jejichž konzumaci podpoříte své tělo především v tom, že zabráníte vzniku rakoviny, zlepšíte si činnost mozku nebo obnovíte imunitu, jsou tu také jiné živiny, které jsou tělu prospěšné. Důležité kyseliny napomůžou regulaci hladiny krevního tlaku, proto makrela podpoří také vaše srdce. V neposlední řadě makrela obsahuje i mnoho bílkovin.

Zdroj obrázku: Freepik

Vitamin D potřebujeme doplnit především v zimě

Makrela je velmi zdravou rybou, protože obsahuje bílkoviny, které potřebujeme pro kvalitní růst svalové hmoty. Endogenní aminokyseliny jsou její součástí a tělo si je samo nemůže vyrobit, takže je musíme doplňovat formou stravy. Makrela obsahuje také selen, což je prvek důležitý pro životní procesy. Neutralizuje účinky volných radikálů, které se mohou do těla dostat.

V zimních měsících nám chybí hlavně vitamin D, který získáváme především ze slunce. Právě ten ale obsahuje také makrela, proto si ji dopřejte klidně i dvakrát týdně. Kombinovat ji můžete ještě s jinými druhy ryb, které vám budou chutnat. Vitamin D je důležitý proto, že posiluje zuby a kosterní systém. Z toho důvodu je velmi důležitý hlavně ve stravě malých dětí.

Zdroj: https://www.verywellfit.com/mackerel-nutrition-facts-and-health-benefits-5074868
Přidat na Seznam.cz