Full Shot Woman Dealing With Anxiety Home

Během tropických nocí je důležité tělu zajistit podmínky pro kvalitní spánek

Tropická noc je v našem pásmu poměrně neobvyklý pojem. Vlivem globálního oteplování se ale tyto hranice pomalu posouvají a i u nás může tato výjimečná situace nastat. A co vlastně tropická noc je? Tropická noc označuje stav, kdy v noci teplota neklesne pod dvacet stupňů. Většinou následuje po tropickém dni. Ať se to může zdát jakkoli nepravděpodobné, tyto podmínky pro nás mohou být velmi nebezpečné. Jak se proti nim tedy chránit? Právě to se dozvíte v dnešním článku.

Mohlo by vás zajímat:  Víc místa v šatníku zajistí uspořádaný prostor i minimalistický přístup

Čím je pro nás tropická noc tak nebezpečná

První nevýhodou tropické noci je to, že narušuje náš spánek. A ten, jak víme, je pro náš organismus naprosto nezbytný. Vysokou teplotou totiž nastává nepohodlí, které způsobuje to, že náš spánek není tak kvalitní, jak by být měl. Při nedostatku spánku pak dochází k podrážděnosti, bolestem hlavy, snížení energie či problémům se soustředěním. Tyto následky pak mohou negativně ovlivňovat kvalitu našeho života.

Zdroj obrázku: Freepik

Dalším problémem je, když je při tropické noci ještě vlhko. Přílišná vzdušná vlhkost zamezuje našemu tělu v odpařování potu a může tak docházet k přehřívání. To v krajních situacích může mít vliv na fungování orgánů a může dojít až ke kolapsu či úmrtí. Nejohroženější skupiny jsou starší lidé, děti a lidé s chronickými onemocněními.

Mohlo by vás zajímat:  Díky sušičce ušetříme ještě víc. Nasbíranou vodu lze použít pokaždé jinak

Jak se při tropické noci chovat

Rozhodně dbejte na to, aby místnost, ve které spíte, byla co nejchladnější. Přes den tak nechte zavřená okna i zatažené žaluzie a v noci naopak můžete větrat. Zároveň spěte v prodyšném oblečení na matraci ideálně z husté pěny, která teplo pohlcuje. Stejně tak nepraktikujte činnosti, které uvádí tělo do většího stresu, jako je například cvičení. Před spaním zkuste vypít sklenici vody, abyste zamezili dehydrataci organismu. Stejně tak je dobré ponechat vodu i vedle postele, abyste tekutiny v průběhu noci pravidelně doplňovali.

Zdroj: https://journals.plos.org/climate/article?id=10.1371/journal.pclm.0000162, https://www.nhlbi.nih.gov/health/sleep/why-sleep-important, https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/0003-4819-129-3-199808010-00001, https://health.unl.edu/10-tips-staying-hydrated-summer%C2%A0
Přidat na Seznam.cz