Zdravé srdce a silné kosti jsou jen zlomek toho, co makrely nabízí. Riziko však existuje

Makrely patří mezi nejoblíbenější druhy ryb, což je velmi dobře. Obsahují totiž mnoho cenných látek, které mají pozitivní vliv na náš organismus. Jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, vitamín D nebo selen. Makrela bohužel není vhodnou volbou pro každého. Kdo by se jí měl vyhýbat a z jakého důvodu?

Tučná mořská ryba, kterou doporučují kardiologové

Lékaři a odborníci na zdravou výživu se shodují, že živočišné tuky bychom měli omezovat, pro mastné mořské ryby to ale neplatí. Tyto druhy ryb, včetně makrely, jsou bohaté na omega-3 polynenasycené mastné kyseliny, které mají blahodárný vliv na zdraví. Chrání tělo před vznikem rakoviny, zlepšují činnost mozku, posilují kosti, zrak a imunitní systém.

Kromě toho mají dobrý vliv na kardiovaskulární systém, pomáhají stabilizovat hladinu triglyceridů a zlepšují elasticitu cév. Budete mít díky nim nádherně prokrvené celé tělo a zlepší se vám průtok krve. Díky tomu jsou makrely velkou oporou pro srdce a mohou zabránit i infarktu nebo mrtvici.

Zdroj obrázku: Freepik

Skvělý zdroj zdravých bílkovin

Bílé a červené maso je obvykle hlavním zdrojem bílkovin, ale soustředit byste se měli i na ryby. Stojí za to je do svého jídelníčku častěji začleňovat. Makrela obsahuje všechny endogenní aminokyseliny, které si tělo neumí vyrobit samo. Pro organismus jsou přitom velmi důležité a umožní mu, aby správně fungoval.

Pro koho nejsou makrely vhodné?

Vzhledem k tomu, že mořské ryby v sobě koncentrují vyšší hodnoty rtuti, by neměly být makrely součástí jídelníčku těhotných žen, kojících matek a malých dětí. Histamin, který makrely obsahují, může způsobovat alergie. Lidé, kteří jsou citliví na histamin, by se proto této pochoutky, a to zejména uzených makrel, měli vzdát. Jestli nepatříte do těchto skupin lidí, neváhejte a zařaďte tuto rybu do svého jídelníčku. Nebudete litovat a vaše tělo na tom bude mnohem lépe.

Zdroj: https://www.bbcgoodfood.com/glossary/mackerel-glossary
Přidat na Seznam.cz