Tradiční diety jsou pro tělo zbytečná zátěž. Zhubnout pomůže něco úplně jiného

Většina z nás, když se řekne slovo dieta, si představí velkou porci ovoce a zeleniny, zdravých potravin a nenapadne ho, že ani to nemusí pomoci. Jestli se nedokážete vzdát dobrého jídla, ale zároveň potřebujete shodit několik kilogramů, měli bychom pro vás jeden tip. Stačí totiž dostatečně spát, pít vodu a také hodně chodit. Jsou to velmi přirozené procesy, které tělu jedině prospějí.

Každodenní činnosti mohou vést k úbytku na váze

Odborníci bijí na poplach ohledně toho, že lidé málo spí. Optimální by podle nich byla délka spánku mezi 7–8 hodinami, spousta lidí ale nedbá na dostatek odpočinku a spí třeba 4–‍5 hodin denně. Pro tělo je to žalostně málo, stejně tak i pro mozek. Správný spánek nezaručí pouze psychickou pohodu, ale může ovlivnit také naši váhu. Lidé, kteří jsou ospalí, jí podle všeho mnohem méně ovoce a zeleniny, než je třeba.

Mají také větší hlad, a tím pádem sáhnou po potravinách, které nemusí nijak upravovat. Většinou jsou to sladkosti, sycené nápoje, polotovary nebo pokrmy z rychlého občerstvení. Není tedy divu, že se jim nedaří zhubnout. Děti, které ještě nechodí do školy, by měly spát 10–13 hodin, dospívající pak alespoň 8 hodin. Postupem věku se potřeba spánku snižuje, i tak se ale spánek pod sedm hodin považuje za nedostačující.

Zdroj obrázku: Freepik

Kolik toho denně nachodíte? Ovlivní to vaši váhu

Chůze patří mezi přirozený pohyb lidí. Jestli k tomu přidáte i náročný trénink, nebo zůstanete pouze u chůze, záleží na vás. Každodenní procházky ale budou mít pro tělo blahodárný vliv. Nemusíte se na nic připravovat ani si kupovat drahé vybavení. Stačí obout boty a můžete vyrazit. Podle doporučení byste denně měli ujít 6–8 tisíc kroků, pravdou ale je, že lidé v průměru ujdou maximálně 2 500.

Další problémem je pitný režim. Pověstné dva litry v některých případech ani nemusí stačit a lidé pak zadržují vodu, což je může stát i několik kilogramů na váze navíc. Hydratace je ohromně důležitá, voda vyplavuje toxiny z těla. Musí se ale jednat o čistou vodu, žádné sladké limonády nebo kávu. Pitím vody také spalujete kalorie navíc a můžete zhubnout i několik kilogramů za rok, pokud zvýšíte svůj denní příjem vody.

Zdroj: https://www.health.harvard.edu/blog/10-behaviors-for-healthy-weight-loss-2018102415074
Přidat na Seznam.cz