Zajistěte si klidný spánek i během teplých letních nocí. Stačí využít několik triků

Klidný a kvalitní spánek dodá vašemu tělu dostatek energie pro další den i nové zážitky. Aby tomu tak bylo, je nutné uzpůsobit dobrému spánku celou ložnici. Jak si dopřát kvalitní spánek i v létě, kdy je horko nebo venku rušno? Naučte se tyto rituály před usnutím.

Kvalitní spánek vám zaručí dostatek energie pro nový den i pevné zdraví. Udrží mysl v pohotovosti a dodá tělu dostatek odpočinku. Jak ale dobře spát při horkých letních nocích?

Zdroj obrázku: Freepik

Večer nejezte těžká jídla

Než jdete spát, zapomeňte na těžká nebo smažená jídla. Dopřejte si lehké recepty, které bude vaše tělo dobře trávit. Pokud totiž tělo musí obtížněji trávit jídlo, zvýší i svou tělesnou teplotu. Nezapomínejte také na dostatečný pitný režim, zejména na vodu. Vyhněte se kofeinovým nápojům, energetickým drinkům nebo kávě či alkoholickým nápojům.

Na noční stolek si připravte sklenici vody nebo dobrého bylinkového čaje. Na dobrý spánek skvěle funguje meduňka nebo levandule, tyto byliny mají zklidňující účinky. Do bylinných čajů nebo vody s meduňkou můžete přidat také trochu citronové šťávy. Citron dokáže uklidnit vaši žízeň během noci.

Zdroj obrázku: Freepik

Vyhněte se horké vaně

Dlouhé relaxování v horké vaně je sice uklidňující a uvolníte tím všechny svaly v těle, při horkých letních nocích vám ale moc nepomůže. Vyměňte proto raději horkou vanu za chladnější sprchu. Nejvíce oceníte ochlazení nohou před spaním, dolní končetiny totiž ovlivňují celkovou tělesnou teplotu těla. V posteli vám pak při usínání nebude horko.

Potřebujete se zbavit teplého, vlhkého vzduchu ve vaší ložnici? Pak vezměte dvě hrsti rýže a zamrazte je v mrazáku. Nasypejte ji do ponožky nebo bavlněného sáčku a položte na noční stolek. Díky tomuto triku se zbavíte veškerého vlhka v místnosti a pomůžete sobě s klidným usínáním.

Zdroj: https://www.sleepapnea.org/40-tips-for-sleeping-during-a-heat-wave-when-you-dont-have-ac/
Přidat na Seznam.cz