Špatná poloha při spánku škodí celému tělu. Odborníci radí, která je ta nejlepší

Spánek patří k nejdůležitějším věcem, které přispívají k našemu zdraví. Sluneční světlo, dostatek vitamínů přijímaných v kvalitní a pestré stravě, pohyb na čerstvém vzduchu, dostatečná hydratace a kvalitní spánek. To vše by mělo stačit k tomu, abychom vedli dlouhý, zdravý a krásný život. Každý má při spánku svou oblíbenou polohu, je ta vaše ale správná? Nebo si kvůli spánku ničíte vnitřní orgány?

Je poloha při spánku důležitá?

V průměru se doporučuje spát 6 až 8 hodin denně. Během této doby tělo ve spánku běžně mění několik poloh. Málokdo přemýšlí o tom, v jaké poloze spí, ale dle odborníků na zdravý spánek je právě poloha při spánku velmi klíčová. Při nesprávné poloze totiž vyvíjíme tlak na určité části těla a orgány v něm uložené. To, jak spíme, ovlivní naše svaly, klouby, kosti i orgány. Správnou polohou při spánku můžeme předejít bolesti zad, hlavy, nadměrné únavě, křečím, nebo dokonce nevolnostem.

Zdroj obrázku: Freepik

Embryonální poloha

Tato poloha má název odvozen od embrya, které je uloženo v děloze matky. Nohy jsou pokrčeny s koleny směřujícími k bradě. Poloha spánku je orientovaná na jeden bok a záda bývají zakulacená. Tato poloha není ke spánku velmi vhodná. Touto polohou totiž vyvíjíme tlak na hrudník, břicho i vnitřní orgány. Kvůli tomu se dostatečně neokysličuje tělo a také můžeme časem pocítit problémy s trávením.

Mohlo by vás zajímat:  Nikdy neměl problém půjčit jakoukoliv věc kamarádům. Jeho podmínka však každému vyrazila dech

Pozice na břiše

Spánek na břiše odborníci také nedoporučují. Záda totiž vyvíjejí tlak na vnitřní orgány uložené v dutině břišní a také na plíce. Plíce se nedostatečně při spánku rozvinou a naše tělo je tak během noci nedobře okysličeno. Při spánku na břiše dochází k častým bolestem v oblasti krční páteře, jelikož hlava je vychýlena na stranu.

Nejvhodnější poloha pro spánek

Nejvhodnější polohou ke spánku je poloha na zádech či na levém boku. Hlavu bychom měli mít podloženou anatomickým polštářem, který poskytne dostatečnou oporu. Pro správný spánek se doporučuje koupě dobré matrace, nejlépe po konzultaci s odborníkem.

Zdroj: https://www.onhealth.com/content/1/best_sleeping_positions_sleep
Přidat na Seznam.cz