Na kukuřici v plechovce zapomeňte. Skutečnou chuť i zdravotní prospěch získáte jedině z čerstvého klasu

Většina lidí si dnes kupuje kukuřici v plechovce, protože je díky tomu její konzumace mnohem jednodušší. Pravdou je, že v takové podobě není příliš zdravá. Mnohem lepší je, když si ji uvaříte doma. Poradíme vám, jak si připravit celý kukuřičný klas a co přidat do hrnce. Navíc si řekneme, proč byste měli kukuřici začlenit do svého jídelníčku.

Jak vybrat dobrou kukuřici?

Kvalita kukuřice je pochopitelně nejdůležitější pro její výslednou chuť. Špatný kus nezachráníte ani nejlepším kořením. Listy musí mít zelenou barvu. Jestli jsou žluté, kukuřice není čerstvá. Zralá kukuřice má intenzivně žlutá zrna, která jsou těsně u sebe. Jestli je špička suchá, klasy byly nejspíš špatně skladovány. Při nákupu kukuřice v balení se dívejte na to, jestli není obal uvnitř orosený.

Jak uvařit cukrovou kukuřici, aby byla chutná?

Díky pár tipům si můžete užít vynikající kukuřici. Množství vody v hrnci přizpůsobte porci, kterou vaříte. Kukuřice musí být jen těsně ponořená. Do hrnce dejte malé množství cukru. Obsah hrnce během vaření nesolte, protože by kukuřice ztvrdla. Až se voda začne vařit, vložte kukuřičný klas a vařte po dobu 10–15 minut. Po dovaření ji ihned vyndejte z horké vody, jinak budou zrna tvrdá.

Mohlo by vás zajímat:  Politý telefon nebo počítač zachrání rychlý zásah. Hlavní je nepanikařit a řídit se jednoduchými kroky
Zdroj obrázku: Freepik

Užitečné tipy a triky

Mnoho kuchařů doporučuje jako spolehlivý trik pro vaření kukuřice přidat do hrnce mléko. Do půl litru vody stačí asi 50 ml mléka. Kukuřici můžete také osolit, ale až po uvaření. Během vaření bude mít sůl velmi špatný vliv na kvalitu kukuřičných zrn. Nejchutnější kukuřici si připravíte s červenou paprikou a máslem. Po uvaření ji můžete také krátce grilovat nebo opékat na pánvi.

Proč jíst kukuřici?

Kukuřice je bezlepková, což jistě potěší mnoho lidí. Navíc je plná antioxidantů, vitamínu E, zpomaluje proces stárnutí, snižuje riziko aterosklerózy, srdečních onemocnění a podporuje imunitní systém. Jestli potřebujete regulovat krevní tlak a posílit zdraví svých očí, kukuřice je ideálním doplňkem vašeho jídelníčku.

Zdroj: https://www.delish.com/cooking/a22487458/corn-on-the-cob/
Přidat na Seznam.cz