Lněné semínko doplní důležité minerály a vlákninu. Vlasy budou díky němu jenom zářit

Lněné semínko je ideální pochoutkou nejen v případě, že se snažíte zhubnout. Pročistí střeva, ale také pozitivně ovlivní váš mozek. Proto se hodí nejen do smoothie nebo salátů, ale také si ho můžete přidat do ranní snídaně – jogurty nebo ovesné kaše budou skvěle chutnat. Proč právě lněné semínko, co obsahuje za látky a proč se nazývá superpotravinou?

Lněné semínko prospěje nejen vlasům

Do skupiny superpotravin se lněné semínko neřadí jen tak náhodou. Obsahuje totiž nejen vlákninu, které máme většinou velký nedostatek, ale také další vitaminy a minerály, které naše tělo potřebuje. Vitaminy A, D, E nebo K se budou hodit nejen orgánům, také v něm najdete vápník, hořčík, zinek nebo fosfor. Jsou to látky, které jsou pro naše tělo důležité.

Kromě toho se hodí také z důvodu obsahu kyseliny listové a omega-3 mastných kyselin. Ty najdete kromě semínka také v rybách. Lněné semínko můžete využívat nejen vnitřně, ale také zevně. Hodí se například na úpravu vlasů, ale také se s jeho pomocí zbavíte nevzhledného akné nebo dalších nečistot na pokožce. Má pozitivní vliv také na funkci trávicího systému, a přitom stačí jen dvě lžičky semínka zalít horkou vodou. Poté už jen počkáte 15 minut a máte hotovo.

Zdroj obrázku: Freepik

Hodí se lněné semínko pro každého?

Lněné semínko můžete vhodit také do salátů, koktejlů, nebo dokonce polévek. Díky tomu, že ho aplikujete na vlasy, je osvěžíte a také jim dodáte lesk a hydrataci. Je lněné semínko vůbec vhodné pro každého? Dejte si pozor, maximální denní dávka je 50 g semínek, někomu ale bude stačit pouze 30 g tohoto zázraku.

Jestliže si nechcete ublížit, měli byste konzultovat s lékařem, jestli je pro vás lněné semínko vhodné. Není určené pro ty, které trápí silné bolesti břicha nebo trpí alergickými reakcemi na podobné potraviny.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-flaxseeds
Přidat na Seznam.cz