Květák je ideální pro hubnutí i při cukrovce. Díky jedinému triku bude jeho příprava příjemnější

Tato zelenina má velkou skupinu fanoušků. Je chutná a zároveň plná mnoha výživových hodnot. Ne každý si ale může vychutnat jeho chuť. Dozvíte se také odpovědi na otázku, jak květák vařit, aby vám z něj nezapáchala celá kuchyně.

Pokladna výživových složek

Květák má nízký obsah kalorií a obsahuje značné množství vlákniny, takže je dobrou volbou pro diabetiky a ty, kteří chtějí zhubnout. Má nízký glykemický index, který je v diabetické stravě mimořádně důležitým parametrem. Květák ovlivňuje minerály rozhodující pro správný průběh životních procesů.

V čele s draslíkem je důležitý pro srdce. Vápník posiluje kosti a hořčík hraje důležitou roli v metabolických procesech a nervovém vedení. Květák obsahuje jód, potřebný pro zdraví štítné žlázy, jakož i zinek, měď a fluor, který je důležitý pro imunitu. V květáku najdeme množství vitamínu B, který určuje optimální fungování nervového systému.

Zdroj obrázku: Freepik

Květák pro kardiovaskulární zdraví

Díky obsahu glukorafaninu ovlivňuje pravidelná konzumace květáku stav krevních cév a zlepšuje krevní oběh. Květák chrání před aterosklerózou a hypertenzí. Květák je však těžko stravitelný, proto je lepší ho nekonzumovat večer. Způsobuje plynatost, a proto se nedoporučuje pro podrážděná střeva a těhotným ženám, zejména ve třetím trimestru, kdy je plod již velký. Chcete-li omezit plynotvorné vlastnosti květáku, stojí za to podávat ho s kmínem nebo koprem.

Pokud nechcete, aby se z vařícího květáku šířil nepříjemný zápach, stačí přidat do vody, ve které květák vaříte, čajovou lžičku jedlé sody nebo půl sklenice mléka. Žádný z produktů neovlivní chuť zeleniny. Tato zelenina se dá úspěšně dusit, péct a grilovat. V každé variantě chutná trochu jinak. Stojí za to otestovat všechny z nich, abyste si vybrali tu nejchutnější verzi pro vás.

Zdroj: https://www.medicalnewstoday.com/articles/282844
Přidat na Seznam.cz