Kopřiva může podporovat zdraví po celý rok. Díky domácímu sirupu je to snadné

Kopřiva patří mezi prospěšné bylinky, které se hojně využívají v léčitelství i farmacii. Na jaře, kdy mají rostliny největší sílu, se vyplatí sbírat mladé výhonky lodyh, v létě pak můžete vykopat také kořen, který obsahuje značné množství léčivých látek. Poradíme vám, jak využít kopřivu i pro vaše zdraví a krásu.

Kde sbírat?

Sbírejte rostliny výhradně v čisté přírodě, v prostředí vzdáleném od silnic a různých továren, kde by listy mohly být snadno znečištěné nebo také chemicky hnojené. Trhejte mladé výhonky rostlin, které obsahují nejvíce účinných látek, a samozřejmě nezapomeňte použít rukavice, protože i mladé kopřivy nepříjemně žahají.

Jak si vyrobit sirup?

Sirup z čerstvých kopřiv dovede detoxikovat organismus, dále podporuje trávení, posiluje imunitu a činnost vnitřních orgánů. Je skvělý také pro péči o žlučovody a žlučník, snižuje krevní tlak, zlepšuje látkovou výměnu a má mnoho dalších benefitů pro zdraví. Vyrobit si kopřivový sirup je snadné a do zásoby jej můžete mít na celý rok dopředu.

Zdroj obrázku: Freepik

Jak postupovat?

Čerstvé listy kopřivy nejprve dobře omyjte ve vodě a odšťavněte nebo je v mlýnku rozemelte a nechte vytéct do misky šťávu. Podle množství šťávy pak přisypte krystalový nebo třtinový cukr. Obecné doporučení je přidat na 200 ml šťávy 200 g cukru, ale poměr si můžete upravit dle vlastních potřeb. Směs pak mírně zahřívejte a míchejte, postupně se začne cukr rozpouštět a směs houstnout. Nakonec přelijte do čisté lahve, zavíčkujte a uložte do chladu. Takto se dá skladovat i několik měsíců.

Prospěšné látky

Kopřiva obsahuje množství vitamínů skupiny A, C, B, K, karotenoidy, vápník, hořčík, fosfor, železo, síru, draslík, jód, křemík, sodík, nenasycené mastné kyseliny a mnohé další prospěšné látky. Budete-li sirup užívat pravidelně, můžete se vyhnout řadě nepříjemných nemocí.

Zdroj: https://www.wildwalks-southwest.co.uk/rich-nettle-syrup-recipe/
Přidat na Seznam.cz